KIlka słów na ochłodę głowy...

KILKA SŁÓW NA OCHŁODĘ GŁOWY…

W końcu mamy wakacje, a wraz z nimi – letnie upały. Czasem jednak wcale ich nie potrzebujemy, by zrobiło nam się gorąco. Wybuchy złości, paraliżujący stres, przez który pot leci nam po plecach… . Emocje towarzyszą nam na co dzień… . Co więc zrobić, gdy tracimy kontrolę?

Panuję nad sytuacją…

Metod mamy kilka, a pierwsze z nich koncentrują się na sytuacji. Każdy z nas uświadamia sobie często, co go stresuje, złości lub smuci. Możemy więc wybierać takie sytuacje, które nie wzbudzają w nas nieprzyjemnych emocji. Jeśli denerwuje Ciebie tłoczne i głośne centrum handlowe, zawsze możesz zacząć zakupy rano, kiedy jest jeszcze spokojnie lub skorzystać z zakupów przez Internet. Mamy także możliwość modyfikowania sytuacji, jeśli spodziewasz się, że czeka Cię niemiła rozmowa może warto zadbać o siebie przygotowując się do niej?

Zmiana perspektywy…

Nie zawsze mamy wpływ na sytuację, ale to wcale nie stawia nas w gorszej sytuacji. Choć brzmi to banalnie, warto się skupić na pozytywach. Zarządzanie uwagą daje nam wiele możliwości i często pozwoli zmienić nastawienie. Zamiast denerwować się przed trudnym egzaminem można skupić się na swojej wiedzy, procesie nauki, a nawet i na schludnym wyglądzie. Warto też spróbować zreinterpretować sytuację. Może ekspedientka nie uśmiechnęła się nie dlatego, że jej się nie podobasz, tylko ze zmęczenia?

Głęboki wdech…

Co jednak robić gdy emocje jednak wezmą górę? Warto się wtedy zatrzymać i… wziąć głęboki oddech. A najlepiej to nawet kilka ;). Brzmi to prostolinijnie, ale spokojne, głębokie wdechy wysyłają do mózgu sygnał „nic mi nie grozi, mogę się zrelaksować”. Spróbuj nazwać swoje emocje. Ta świadomość pozwoli na zrozumienie i opanowanie negatywnego stanu. A jeśli emocje cię przerastają? Po pierwsze, daj sobie czas – czasami najlepsze co można zrobić to dać sobie przestrzeń i możliwość na zrozumienie i zaakceptowanie sytuacji. Po drugie –  czasem warto powiedzieć co czujesz. Może być to zarówno notatka w pamiętniku, jak i rozmowa z kimś bliskim. Społeczne dzielenie się emocjami ma również tą zaletę, że możesz liczyć na porady i wsparcie.

Na wsparcie możesz też liczyć w naszym gabinecie, z pewnością wspólnie znajdziemy sposób na ochłodzenie głowy.

Pozdrawiam…

Podziel się tym postem

Przewiń do góry